Tuhan,
jauhkan aku daripada sifat buruk sangka.
daripada sifat busuk hati.
Tuhan,
kuatkan aku untuk belajar husnuzhon.


Tuhan, aku rindu dia.
aku rindu pada orang yang sudah lupakan aku :')



"Sekiranya kita cinta kepada manusia, tak semestinya manusia cinta kepada kita, tetapi sekiranya kita cinta kepada Allah, nescaya cinta Allah tiada penghujungnya. Sekiranya kita cinta kepada manusia, kita akan cemburu kepada orang yang mencintai orang yang kita cintai, Sudah banyak rasa kecewa menyinggahi jiwa kita. Tidak terkira rasa sedihnya. Ya, cinta kepada makhluk pasti mengundang kekecewaan. Tetapi sekiranya cinta dan kasih kita kepada Allah melebihi cinta kita kepada makhlukNya, nescaya kita tidak akan merasa kecewa, Malah jiwa akan hidup dalam ketenangan. Dan sekiranya kita cinta kepada Allah, kita akan turut mencintai orang yang melabuhkan cintanya kepada Allah juga. Sesungguhnya Allah SWT pada hari kiamat berfirman : “Dimanakah orang yang cinta mencintai kerana keagungan-Ku? Pada hari ini Aku akan menaungi dengan menunggu-Ku dihari yang tiada naungan melainkan naungan-Ku” (H.R. Muslim)"

aku : aku rasa nak pergi jauh2. jauh dari orang yang aku syg.orang yang aku syg dah lupakan aku.
dia : kau rasa kalau kau pergi kau boleh lupakan orang yang kau sayang tu ke?
aku : entah. tak kot :')
dia : jangan lari. tempuh je. di pengakhiran ada sesuatu yang akan buat kau bahagia. percayalah. jangan fikir sangat sedih tu. 
aku : aku tak tahu la wehh.
dia : terlebih sayang manusia lebih dari pencipta ni la akibatnya. letakkan Allah yang utama dalam hati tu ina. redha dengan kehilangan sesuatu yang kau sayang. 
aku : thanks "tunduk"