gagalnya aku. mendidik diri. mengawal hati. ya aku gagal.

aku ingat dengan ketawa itu boleh buat aku bahagia. tapi aku masih gagal.

aku ingat dengan berlumba lumba mengejar dunia, mendapat perhatian manusia aku boleh bahagia. tapi aku masih gagal temu bahagia.

ya Allah . bahagia itu aku cuma temui pabila aku sujud padaMu :')
bahagia itu aku temui pabila hatiku bergetar berzikir menyebut namaMu.

tapi aku gagal. penuhkan hati aku dengan mencintaiMu.

gagal itu datang kerana diri aku sendiri.

salah aku menurut nafsu. salah aku melakukan perkara yang Kau larang.
aku jauh dari Mu. mana mungkin aku capai bahagia walaupun aku dikelilingi insan yang kata sayangkan aku dunia akhirat tapi aku tak nampak kasih sayang tu, keikhlasan tu di hati mereka andai aku jauh dariMu ;')

Allahhhh Allahhh . sampai satu saat aku terlalu ingin pergi jauh . suatu tempat yang sunyi. hanya aku dan Kau ya Allah :'( jauh dari kesibukan dunia. aku rindu.