dia : kau ada masalah ?
aku : aku tak tahu .
dia : cerita la. aku kan kawan kau dunia akhirat.
aku : aku rindu .
dia : rindu siapa ?
aku : entah. tapi aku rindu.
dia : Allah ada ina.
aku : aku tahu.
dia : kenapa ni ina ?
aku : aku perlukan bahu.
dia : aku ada ina.
aku : aku rindu untuk berubah.
dia : lupakan dia.
aku : siapa ?
dia : orang yang buat kau rindu akan zaman jahiliah kau.
aku : :'( aku buntu.
dia : lepaskan . aku sedia dengar.

**
aku ini orangnya berusaha berubah. aku cuba . aku jatuh . dengan tangisan aku bangun. aku ada kawan yang tak henti nasihat . dan aku ada ALLAH !
orang lihat aku berjaya berubah . orang memuji. tapi makin malu aku . hakikat hati aku , aku perlukan hati yang baru.
nak tahu apa masalah aku ? aku sangat perlukan tangan yang menyapu air mata aku bila aku nangis dengan ujian Allh . aku fikir aku dah ada . rupanya tangan itu tak layak untuk melakukan hal tersebut . sebab tangan itu sangat haram untuk menyentuh diri aku andai belum di ijabkabul . lalu aku berusaha lupakan . bukan senang .  bukan senang :'(
cuba baca ayat ni . aku jumpa di blog mato . ah tak kenal sape mato takpe . jap
kebabom meletup hati limpa baca semua ni . muhasabah sebentar .
Allah ada Allah ada Allah ada !
dan sahabat ada .
kau nak tahu ? apa yang makin aku sedih ? aku kehilangan sahabat sebaik baik sahabat dan aku rasa aku lah manusia paling rugi sekarang . Ya Allah . aku dah marah seorang sahabt yang tak pernah jemu bagi nasihat dekat aku . :'(


ini ujian  . aku kena hadapi . aku tak boleh lari . aku yakin satu hari nanti sahabat aku ini akan datang pelok dekat aku n kata dia pon rindu aku sebagaimana rindunya aku dekat dia :')

kau nak tahu apa yg aku lagi sedih ? aku ini perlukan bahu sahabat lain bila sahabat aku yang satu ni sedang meminjamkan bahu dia pada aku. kini aku kehilangan.
Allah ada :')

aku ada lagi seorang sahabt yang aku sayang . aku tahu dia busy . aku tahu :') ada masa aku jadi tak peduli. aku nak dia . & sampai satu masa bila dia free . tapi dia tetap takde untuk aku . aku nangis dengan pujuk hati . Allah sedang merancang hal lain untuk aku :')
aku teringin nak mintak 1 malam je. satu malam . untuk lepaskan lelah aku. tp "Allah merancang hal lain"
aku pujuk balik hati . takpe , aku bagitahu dia . takpe :)

aku tahu Allah rindu aku nak luahkan semua dekat Dia . aku tahu Allah nak aku lepaskan lelah dekat Dia. 
 **
dia : now kau dah tahu kan kau rindu apa sebenarnya ?
aku : ye :'( aku rindu Allah .
dia : aku akan sentiasa ada untuk kau susah senang . ingatlah. Allah takkan uji hambaNya di luar kemampuan .       untuk ke syurga tk mudah . kuatlah untuk melawan segalanya . buang segala karat jahiliah di hati .   penuhi hati dengan cinta Allah . inshaAllah kau akan bahagia suatu hari nnti .


moga aku kuat . andai ini takdirNya.