bismillahirrahmanirrahim
assalamualaikum sahabat semua .
macam mane iman harini ? sihat ?

perasan tak sahabat sahabat yg sekarang ramai orang berlumba lumba untuk berhijrah ke arah kebaikan :)
Alhamdulillah . sekarang zaman kebangkitan ISLAM. bertuah la orang orang yang sudah berhijrah tu . yang anda yang belum lagi tu bila nak berhijrah ? ayuh sahabat ! mula sekarang .. tknak dapat syurga Allah ke ? :))

yang mana solat fardhu yg tk pernah cukup tu usaha la untuk solat penuh ye ? tak rugi pon . bahkan anda akan mendapat ketenangan hati . sebab da laksanakan perintah Allah . dapat pahala tau ! sahabat taknak pahala ke ?

yang mana tk pakai tudung tu cuba cuba la pakai . eh jangan cuba . WAJIB pakai ! dalam Al-Quran dah terangkan kan ? yang kita kena tutup seluruh badan kita melainkan tapak tangan dan muka bagi perempuan .  jangan nak kata belum bersedia . jangan nak kata belum sampai seru . jangan kata belum dapat hidayah . camne nak dapat kalau sahabt taknak berusaha untuk dapatkan . ia takkan datang sendiri . tolong la sahabat kasihani ayah, abg dan suami sahabat . dorg sekali akan ditarik ke dalam neraka atas sifat penting diri sahabat yg tknak tutup aurat :'(

yang mana da pakai tudung tp kaki tak tutup lagi belaja la pakai . dulu saya pun camtu :'( Allahu . saya usaha pakai . walaupun orang tanya tak rimas ke . eh macam ustazah. alimnya .tapi saya biarkan merekaa . susah nak tutp mulut org. dan kita sepatutnya berusaha ubah pandangan mereka . bawak mereka sekali kenal dan belaja sayang islam . islam itu indah . tutp la aurat di kaki anda . insyaAllah rasa selamat sangat .

then belaja jaga batas antara lelaki perempuan . tk salah berkawan tp bolehkan jaga batas ? tak payah la sampai nak bergurau gurau bertepuk tampar . iye saya pon macam tu . sebab saya pernah buat salah, so saya nak kita sama sama ubah diri kita . saya nk kita sama sama masuk syurga insyaAllah. hati hati bila dengan lelaki . jaga diri ! orang mengata . malaikat mencatit . Allah melihat . malu sikit wahai sahabat !

ayuhla sahabtku . kita berada di dunia akhir zaman . kalau anda berubah ,dan anda berasa asing daripada yg lain .. biarkan ! ingat sahabat . islam datangnya asing . dan perginya pon dalam keadaan asing.  dan bertuah orang yang berada dalam keadaan asing itu :)

semoga ada manfaatnya ye sahabat .