wahai sahabat, kalau la kau tahu bila kau mengadu masalah kat aku . aku bukan xnak dengar . aku nak sangat dengar . untuk kurangkan beban di hatimu tetapi aku bimbang . bimbang masalah kamu wahai sahabat aku ceritakan pada yang lain dan akan membuat kita gaduh .  aku bimbang
tapi ketahuilah, aku sebenarnya mengambil berat pasal dirimu dalam diam.

******
wahai sahabat, ingin sekali aku memberi nasihat padamu bila kau mengadu masalah kepadaku . agar dapat meringankan bebanmu tetapi aku tidak mampu . aku takut aku tersalah cakap dan menimbulkan fitnah . aku takut nasihat aku bukan mengurangkan bebanmu tetapi membuatkan kau semakin beban wahai sahabat

*****
sahabat, ingin sekali aku pinjamkan bahuku kepadamu agar segala bebanmu dapat kita kongsi sama sama tapi aku tidak mampu buat . aku taknak aku akan nangis depanmu . sebab niat aku untuk menjadi kawan adalah ingin selalu buat kau ketawa dan menjadi kawan yang sentiasa kuat .

maafkan aku sahabat :'(
maafkan aku sebab aku tidak mampu jadi kawan yang baik.