hati . hati perlu di jaga . rosak hati kita rosak semuanya .
bak kata orang, hati ibarat akar . baik akarnya akan membesar menjadi pokok yang kuat, besar dan akan menghasilkan buah yang ranum. camtu gak kita sebagai manusia . elok hati kita maka akan elok tingkah laku kita, cara pergaulan kita, percakapan kita.
hidup ni sementara je .. kita sebagai manusia xkan pernah sempurna. kadang kadang kita x sedar orang yang baik dengan kita rupanya musuh kita dalam diam.
berkawan ni bukan benda yang senang .. seriously susah .. nak carik kawan tu senang . kawan dalam facebook contoh tu dah dikira kawan . tapi sahabat .sahabat masa kita susah dan senang bukan mudah nak dapat . kadang kadang kita da rasa dia sahabat kita tapi rupanya bukan . bila kita susah kita jatuh dia hilangkan diri -__-
oke lupakan pasal tu .
perkara yang paling penting kat dunia bagi aku kita kena jaga percakapan kita. salah cakap kita boleh buat seseorang kecik hati, terasa hati, marah and pape jela . salah cara kita bercakap boleh membuat kita bertambah musuh. sebab tu orng dulu selalu pesan, lebih baik kita berdiam dari bercakap benda yang tidak berfaedah.
apa yang berlaku bila bergaduh dengan kawan or sape sape jangan la tuduh orang tu salah kita betul . sebelum salahkan orang lain nilai diri kita dulu . macam mana kita bila jadi seorang kawan .. cukup baik ke ? kalau cukup baik nape mesti bergaduh .
nak jadi anak yang baik, kawan yang baik senang je .. jaga la percakapan kita.
sekian # sorry merepek pagi pagi -___-